Rabu, 27 Jun 2012

Malaysia, Mesir dan hari esok



Bila teringat hati pula berbisik mendendangkan lagu seiring pukulan gendang dipalu, senandung irama melayu mula meresap mengigit rasa hati pada satu tempat aku dilahirkan pada bumi yang aku sayangi pada tanah tumpah darahku.

Ingatan akan mengulang-ulang, tiap apa yang terlintas dan sedang bermain difikiran, berlegar-legar menyebut merindu.. kerna kita menyukainya dan terharu.

Benarlah pepatah arab :
من أحب شيئا أكثر من ذكره
Sesiapa yang menyukai sesuatu dia akan selalu menyebutnya

Ya Bumiku Malaysia indah permai menggugat jiwa tempat makmur digarisan khatulistiwa menjadi kebanggaan tiap penghuninya.

Walaupun disini padang pasir menggamit Sahrawi terik memamah kulit demi peralihan musim jangka mengikut masa, bumi yang menyinar kebangkitan islam disambut seluruh dunia bagi mereka yang ada hati dan mata, melihat sehari demi sehari, rasa perubahan yang merubat jiwa..

Pemimpinnya yang akan berkeras ke masjid untuk solat subuh meresahkan pengawalnya cara menjaga.. gaji diberi untuk kebajikan rakyat, selesa dengan rumah sewanya yang lama dari kemewahan istana mengelukan lidah musuh dari berkata-kata, pemimpin itu tidak takut selain Allah..

Bertawakkal dan tawaduk tersemat pahat didada. Walau ada dugaan fitnah pemerintah lama melakukan lakonan supaya memburuk-burukkan pemimpin yang baru supaya dipandang rendah dan dungu supaya rebah tidak dibantu..

Oh Mesir Impianmu mekar hari ini, terpundak tugasan segenap insani. Moga Allah memberi kekuatan pada kebenaran yang diperjuangkan.

Oh Malaysiaku disisimu jua hatiku memekar sulaman dakwah menyeru..
Oh Malaysiaku yang akan berubah menunggu waktu..
Demi menempah luhur suci keredhaanMu…

28/6/2012 masakin atlas muqatam egypt

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails